سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضا و نجوم

این روز ها اخبار زیادی شنیده میشود از قبیل :
سال 2012 پایان جهان ..........برخورد زمین با مریخ..........توفان های خورشیدی ..........آبشدن یخ های قطبی و بالا رفتن آب اقیانوس ها ........نابودی نسل برخی از حیوانات ...
آب بحرانی جدی.............وغیره
اما ببینیم این مطالب تا چه حد درست است .
1.سال 2012
بسیاری از دانشمندان با توجه به شرایط کنونی کره زمین و بحرانهای موجود بسیار نگران حیات بشر بوده و به مطالعه بروی حقایقی میپردازند که میتواند روزی منجر به اتمام حیات بشر بروی سیاره آبی شود :
« برخورد سیاره ای با زمین »
«بحرانهای خورشیدی »
«تغییر قطبهای مغناطیسی»
«ابر آتشفشان»
نقطه iاوج منابع نفتی »
«نابودی نسل زنبورها در برخی مناطق کره زمین»
دوستان درباره هریک از مطالب گفته شده در سایت www.nasacopy.mihanblog.com  مفصل تر توضیح داده شده.
2.برخورد زمین با مریخ
چقدر احتمال برخورد زمین با مریخ وجود دارد ؟در اثر......















در اثر بی نظمی های مداری سیاره ای در منظومه شمسی زمین و مریخ به یکدیگر بسیار نزدیک میشوند و حتی احتمال برخورد آنها وجود دارد.

3.توفان های خورشیدی
اول ببینیم که توفان خورشیدی چیست؟ توفان های خورشیدی ذرات باردار پر انرژی (پروتون)هستند که با برخورد آنها با بدن جاندار موجب از بین رفتن آن میشود.
دیوید هاتاوی فیزیکدان خورشید شناسی که در مرکز پرواز های فضایی مارشال کار و تحقیق میکند در این زمینه میگوید : اوج فعالیتهای خورشیدی که دوره ای 11 ساله دارد در سال های 2011 و 12 میلادی خواهد بود !!!!! دیوید هاتاوی و همکارش رابرت ویلسون این پیشگویی را بر مبنای اطلاعات تاریخی جمع آوری شده ای که تا این لحظه در دسترس است انجام داده اند.

4.جهان در بحران آب
این روز ها همه ی کشور ها بجای آنکه به فکر آب و صرفه جویی در آن باشند به معامله سوخت های فسیلی از جمله نفت میپردازند اما انسان توانسته بجای نفت سوخت های دیگری جایگزین کند ولی تا به الان هیچ کس نتوانسته چیزی همانند آب بوجود بیاورد .استفاده از آب با توجه به افزایش جمعیت روز به روز زیادتر میشود و در آینده به گفته بسیاری از دانشمندان داشتن آب موجب برتری کشور ها به یکدیگر خواهد بود.

5.آب شدن یخ های قطبی(در اثر گرم شدن کره ی زمین)
در جریان تحقیقاتی در یک سفر اکتشافی توسط ارتش کانادا شواهد چشمگیری از تکه تکه شدن بخشی از کلاهک یخی قطب شمال بدست آمده.
با توجه به این مطلب این نکته را هم باید در نظر بگیریم که با آب شدن یخ های قطبی آب اقیانوس ها بالا آمده و با بالا آمدن آب اقیانوس ها موجب زیر آب رفتن خشکی ها و در نتیجه از بین رفتن جانداران میشود .

اما این پرسش پیش می آید که ما نابود میشویم یا روزی با سفینه های فضایی ساخته شده به سیاره ای دیگر در منظومه شمسی برای زندگی میرویم
و آیا با توجه به این که تحقیقات نشان میدهد که کره ی زمین فعلا تنها سیاره ای مناسب برای زندگی است اصلا سیاره ای همانند کره ی زمین وجود دارد
که بتوانیم بروی آن زندگی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا منتقل کردن 7 میلیارد انسان به سیاره ای دیگر امکان پذیر است؟
موفق باشین

شهر خالی از سکنه
نوشته شده در یکشنبه 89/1/8ساعت 12:30 صبح توسط محسن محرمی نظرات ( ) | |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت

قالب وبلاگ

Bahar-20 بهاربیست