سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضا و نجوم

سلام دوستان در این یادداشت می خواهیم بدانیم که چه موقع عمر خورشید به پایان میرسد و ایا زمین زودتر از ان موقع نابود میشود ان طور که سازمان های علمی و پیشگو های قرن بیشتم {نوستراداموس} گفته اند و حتی زمان ان را مشخص کرده اند {12 سپتامر 2012 }؟؟؟؟؟؟؟
چه زمانی باید خورشید بمیرد؟
هنگامی که ستاره ای مانند خورشید ما متولد میشود می تواند چندین چند میلیارد سال تقریبا بطور یکسان و یکنواخت نور-افشانی کند و سیاره های منظومه ی خود را از انرژی بهره مند سازد . به هر حال زمانی میرسد که دیگر ذخایر مواد سوختنی در مرکز ان به انتها میرسد و چراغ عمرش خاموش میشود . خورشید میتواند نزدیک به 11 میلیارد سال مدام نور افشانی کند که از این مدت حدود 5 میلیارد سال را پشت گذاشته است. وقتی که در هسته ی مرکزی این ستاره تمام هیدروژن به هلیوم تبدیل شود هسته در هم میریزد و همواره داغتر میشود . به دور هسته مرکزی هنوز هیدروژن یافت میشود
که ان نیز میسوزد و به هلیوم تبدیل میشود . مرکز خورشید همواره داغتر داغتر میشود . در نهایت بر اثر همجوشی هسته ای دیگری هلیوم به کربن تبدیل میشود.بر اثر تمام این فرایند ها در یک ستاره ی در حال پیر شدن فشار اضافی ایجاد میشود و ستاره به صورت یک غول سرخ متورم میشود .خورشید ما در پایان زندگی خود چنان بزرگ خواهد شد که سیاره های درونی یعنی عطارد و زهره را مبلعد و زمین را تا 1000 درجه سانتی گراد داغ میکند.در پایان خورسید در حال مرگ پوشش بیرونی خود را پس میزند و از خود میراند .ستارگان بزرگتر مدار های خارجی خود را با انفجاری عظیم از خود دور میکنند که دانشمندان این پدیده را انفجار سوپر نوا مینامند.
اما در باره زمین و پایان عمر این کره ابی باید گفت که دلایلی برای نابودی این کره ابی خیلی خیلی زودتر از عمر خورشید ارائه شده که در وبلاگ دیگری این مسائل بطور مفصل توضیح داده شده که برایتان مینویسم.{اما اگر از لحاظ دینی به این فرضیه نگاه کنیم این فرضیه کاملا رد شده است}
http://www.nasacopy.mihanblog.com

 

انفجار ستاره ای {supernova}





























خوشحال میشم نظرتان را در این مورد بدونم
نوشته شده در جمعه 88/9/6ساعت 1:45 عصر توسط محسن محرمی نظرات ( ) | |

سلام دوستان

امروز  با یه سایت جدید از ناسا در خدمت شما هستم . ناسا سایتی برای کاربران علا قه مند خود فراهم کرده تا انها بتوانند در مریخ به کاوش و جستجو بپردازند.این سایت واقعا جالب و دیدنی است .در ابتدا شما باید یه اکانت برای خودتان بسازید و سپس بوسیله ان وارد شوید .
 http://beamartian.jpl.nasa.gov 
خب اگه به جستجو رفتین منم اونجام شاید همدیگرو دیدیم .به امید دیدار!!!!!!!


نوشته شده در پنج شنبه 88/8/28ساعت 9:20 عصر توسط محسن محرمی نظرات ( ) | |

بنابرنظریه نسبت عالم سیاه‌چاله‌ ناحیه‌ای از فضا است که میدان گرانشی فوق العاده بالایی دارد بطوریکه هیچ چیز حتی نور نمی‌تواند از میدان گرانشی آن بگریزد. در سیاهچاله ناحیه‌ای به نام افق رویداد وجود داردکه هیچ چیزی بعد از عبور از آن نمی‌تواند به بیرون برگردد و یا به عبارت دیگر بلعیده می‌شود.این یکی از اسرار سیاهچاله هاست که دانشمندان روی چگونگی آن به تحقیق و پژوهش می‌پردازند. "سیاه" نامیده می‌شود چون همه نوری که به داخل آن راه می‌یابد را به دام می اندازد دقیقا مانند مفهوم جسم سیاه در ترمودینامیک. یک سیاهچاله برخلاف درون نامرئی اش می‌تواند حضور خود را از طریق فعل و انفعال با محیط اطراف نشان دهد.ما از طریق دیدن حلقه? تجمعی و یا یک گروه از ستاره‌ها که به دور یک ناحیه تاریک و خالی در حال گردش اند می‌توانیم به حضورشان پی ببریم.

blackhole






















ادامه مطلب...
نوشته شده در جمعه 88/8/8ساعت 9:57 عصر توسط محسن محرمی نظرات ( ) | |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت

قالب وبلاگ

Bahar-20 بهاربیست